عاجل

محمد بركات: بواجه مشاكل كتير بسبب الضحك.. وكنت بحاول أتقي شر حسام البدري

بركات
بركات

حل محمد بركات نجم الأهلي السابق، ضيفا في برنامج «فايق ورايق في المونديال» مع الإعلامي إبراهيم فايق، وخلال الحلقة قال بركات: «أنا طول ما أنا بلعب سودوكو أنا رايق»، ومن جانبه رد إبراهيم فايق مازحا: «أنت التكنولوجيا عندك وقفت عند 2006».

وأضاف، خلال الحلقة: «أنا بقابل مشاكل كتير في الحياة علشان مش بعرف أكشر.. وناس كتير بتفتكر إني مش باخد المواضيع بجد علشان بضحك لكن ده مش حقيقي ممكن أكون بضحك بس بركز وباخد المواضيع بجد، أنا طول الوقت بضرب مثل بيا وبوائل جمعة إن ممكن الشخص يكون بيركز وبيضحك عادي وممكن شخص تاني يكون طول الوقت مكشرعلشان لو ضحك ممكن يفقد تركيه.. عادل كل واحد حسب طبيعته».

وتابع محمد بركات: «زمان كنت بحاول أضحك وائل جمعة وسيد معوض قبل الماتشات.. بس هما كانوا بيتجاهوا النظر ليا علشان بيخافوا يفقدوا تركيزهم».

كما تطرق الكابتن محمد بركات لفترة عمله مع الكابتن حسام البدري، المير الفني الأسبق للنادي الأهلي: «أنا كنت طول الوقت بحاول اتقي شر كابتن حسام لأنه مش بيحب الهزار في الشغل خالص، مع إنه خارج الشغل شخص كوميدي جدا جدا وبيضحك وبيعرف يقول إفيهات كمان».

وفي وقت سابق، كشف محمد بركات، نجم الأهلي ومنتخب مصر السابق، عن رؤيته الفنية لمواجهة منتخب مصر أمام بلجيكا، مؤكدًا أنه كان يفضل إجراء بعض التعديلات خلال أحداث المباراة.

وأوضح بركات خلال استضافته في برنامج  «يا مساء الأنوار» مع الإعلامي مدحت شلبي المذاع عبر قناة MBC مصر 2، أنه كان يرى أن الدفع بمحمود حسن تريزيجيه بدلًا من إبراهيم عادل كان سيكون الخيار الأفضل في بعض فترات اللقاء، لما يمتلكه لاعب الريان القطري من خبرات كبيرة في المباريات الدولية.

كما أشاد بركات بالأداء الذي قدمه محمد صلاح خلال المباراة، مؤكدًا أن قائد المنتخب ظهر بمستوى جيد وكان من الأفضل استمراره داخل الملعب حتى الدقائق الأخيرة.

وأشار إلى أن صلاح شكل مصدر خطورة مستمر على دفاعات المنتخب البلجيكي وساهم بشكل واضح في الأداء الهجومي للفراعنة.

تم نسخ الرابط